Dry needling

Wat is dry needling?

Dry needling is een techniek die toegepast wordt op de spieren. Het richt zich op het verhelpen van zogeheten “triggerpoints”, beter bekend als een spierknopen. Triggerpoints spelen vaak een (grote) rol bij pijnklachten. Je kan een triggerpoint zien als een hypergevoelig plekje in een spier. Een Triggerpoint voelt vaak hard aan dit komt doordat er lokaal veel spanning zit. Door de hoge spierspanning is de lokale doorbloeding verminderd en dit geeft problemen in de stofwisseling in de spier. Het doet vaak pijn wanneer je op een triggerpoint drukt, zowel op de plek zelf maar vaak in een ander gebied. Met dry needling worden deze triggerpoints behandeld middels een zeer dun naaldje.

Voor welke klachten helpt dry needling?

Voor alle spiergerelateerde klachten bent u bij ons op het juiste adres. Voorbeelden van klachten die dry needling kan verhelpen:

• hoofd, nek en rugpijn
  • schouderpijn
  • pijn rondom de elleboog, pols en hand
  • pijn rondom de heup, knie en enkel

Wat gebeurt er tijdens de behandeling?

Tijdens de behandeling worden de spierknopen aangeprikt middels een dun naaldje. Op het moment dat een spierknoop geraakt wordt bestaat er een kans dat deze uit zichzelf even aan spant, de zogenaamde “twitch”. Dit kan een gevoel van kramp geven. Direct na het aanspannen ontstaat er ontspanning in de spiervezel. Door de ontspanning neemt de lokale doorbloeding toe en verbeterd het herstellend vermogen van de spier. Na de behandeling kunnen de spieren zwaar en vermoeid aanvoelen, meestal is dat van korte duur.

Blijf niet lopen met beweginsklachten

Dé dry needling therapeut van Gorinchem behandelt uw klachten op een effectieve manier.

Dry needling in Gorinchem en omstreken

Bent u op zoek naar dry needling in Gorinchem of Arkel? Op maat fysiotherapie is te vinden op Papland, goed bereikbaar vanaf de Lingewijk, Gorinchem Oost en de Haarwijk.

Stuur ons een mail

Binnen 24 uur een reactie

Maak nu een afspraak

Ook ’s avonds geopend

Heeft u dry needling in Gorinchem nodig?

Wilt u een afspraak maken met onze dry needling therapeut? We ontvangen u graag in onze praktijk op Papland, goed bereikbaar vanaf de Lingewijk, Gorinchem Oost en de Haarwijk.

Daarom OpMaat Fysiotherapie

’s avonds en in het weekend geopend

Persoonlijke benadering

Unieke oefenlocatie